Przejdź do treści

Jak uwolnić swój czas i zwiększyć zyski? 50 zadań, które agentka nieruchomości może oddelegować wirtualnej asystentce

Twoje dni pracy są coraz dłuższe, a lista zadań nieubłaganie rośnie? Wyobraź sobie, że pewnego dnia Twoja cała papierkowa robota ginie, dokumenty do sprzedaży mieszkania są już u notariusza, a Twój plan postów wypełniają angażujące treści. Brzmi jak sen? Dzięki wirtualnej asystentce nieruchomości to możliwe! Sprawdź, jakie zadania możesz oddelegować, żeby cieszyć się czasem wolnym, a nawet wzrostem zarobków!

Krótkie wyjaśnienie, kim jest wirtualna asystentka nieruchomości

Wirtualna asystentka nieruchomości to wirtualna asystentka, która pomaga specjalistom w branży nieruchomości. Dzięki temu agenci, zarządcy, home stagerki czy inwestorzy mogą skupić się na tym, co lubią i robią najlepiej.

Zadania, które możesz powierzyć wirtualnej asystentce

Wirtualna asystentka nieruchomości jest jak szwajcarski scyzoryk – zadzwoni do urzędu, żeby przyśpieszyć wydanie tego kluczowego zaświadczenia, a później napisze newsletter do Twoich odbiorców. A co konkretnie możesz oddelegować wirtualnej asystentce?

Zadania administracyjne

  1. Efektywne zarządzanie Twoją skrzynką mailową pozwala na utrzymanie porządku i priorytetowania komunikacji, co zwiększa Twoją efektywność pracy, bo nie musisz rozpraszać się mało ważnymi mailami.
  2. Wyszukiwanie i zlecanie pracy podwykonawcom – wyobraź sobie, że dom, który właśnie przyjęłaś, wymaga małego remontu. Czy zebranie listy polecanych ekip wraz z ich wycenami nie ułatwiłoby Ci pracy?
  3. Koordynacja pracy z fotografem, home stagerką czy geodetą oszczędza Twój czas, umożliwiając skupienie się na innych ważnych aspektach Twojej pracy.
  4. Przygotowywanie wniosków o zaświadczenia – koniec z papierkową robotą, która zabiera czas!
  5. Kontakt z urzędami w sprawie zaświadczeń – zanim się obejrzałaś, jest już 19:00? Spokojnie, załatwimy to za Ciebie rano 🙂
  6. Przygotowywanie umów, raportów, protokołów zdawczo-odbiorczych, czyli wszystkich pobocznych dokumentów, które przydadzą się podczas transakcji.
  7. Pomoc w rekrutacji nowych agentów, kiedy chcesz skalować biuro, każda pomoc jest na wagę złota.
  8. Comiesięczne kompletowanie faktur dla księgowej – 10. coraz bliżej, a Ty masz prezentację przez cały dzień? Zajmiemy się tym!
  9. Wystawianie faktur sprzedażowych. Chyba że nie chcesz oddawać tego przyjemnego zadania, to rozumiem 🙂
  10. Prowadzenie budżetu firmowego – masz wrażenie, że wydatki niebezpiecznie się rozrosły? Zróbmy 1. krok ⭢ budżet.
  11. Szukanie sposobów na oszczędności wydatków firmowych, żeby wydatki nie rosły tak szybko jak przychody.
wirtualna asystentka nieruchomości zadania administracyjne

Zadania związane z ofertami

  1. Sprawdzanie cen ofertowych i transakcyjnych nieruchomości , bo czy nie będzie ułatwieniem, kiedy otrzymasz tylko raport, bez spędzonych nad tym 2 godzin?
  2. Opisy do ofert – w pełni rozumiem, że może to nie jest Twoja ulubiona czynność w tej pracy 🙂
  3. Rzuty do ogłoszeń to może być Twój wyróżnik wśród innych ofert na konkurencyjnym rynku.
  4. Obsługa Asari, Esti – daj nam znać, która oferta znika z rynku, a my zajmiemy się resztą.
  5. Zarządzanie dokumentami potrzebnymi do transakcji. Wyobraź sobie, że wszystko masz już gotowe 3 dni przed wizytą u notariusza? Czy świat nie będzie piękniejszy? 🙂
  6. Publikacja ofert na stronie internetowej. Jeżeli robisz to ręcznie, pozwól, że odzyskamy dla Ciebie przynajmniej 2 godziny w miesiącu.
wirtualna asystentka nieruchomości zadania typowo nieruchomościowe

Zadania związane z obsługą klienta

  1. Wyszukiwanie ofert dla klientów poszukujących, żeby oszczędzić Twój czas na prezentacje i spotkania z klientami.
  2. Odpowiadanie na zapytania z portali nieruchomościowych – przecież nie musisz robić wszystkiego sama.
  3. Wysyłanie ofert do klientów poszukujących – szybszy kontakt z klientami = szybsza transakcja (oby!).
  4. Tworzenie raportów zainteresowania ofertą dla klientów sprzedających czy wynajmujących. W ten sposób pokażesz im, że trzymasz rękę na pulsie.
  5. Zbieranie od klientów feedbacku, opinii, referencji. Chyba, że wolisz robić to sama 🙂
  6. Research i wysyłka prezentów dla klientów po transakcji – warto dać się zapamiętać, prawda?

Social media

  1. Opracowanie kalendarza publikacji treści, żeby Twoje profile przyciągały ciekawymi treściami.
  2. Tworzenie angażujących postów do mediów społecznościowych (Facebook, Instagram, LinkedIn). Koniec z godzinami nad pustą kartką papieru!
  3. Montaż rolek – do nagrywania się przyzwyczaiłaś, ale od montażu jesteś chora? Zajmiemy się tym!
  4. Publikacja stories, w razie jakbyś rano miała ważniejsze rzeczy do zrobienia, a chcesz być na bieżąco z Twoimi odbiorcami.
  5. Analiza i raportowanie wyników publikacji, żebyś wiedziała, czy treści przybliżają Cię do osiągnięcia celu.
  6. Szybkie i empatyczne odpowiadanie na wiadomości czy komentarze wzmacniają Twoją obecność online i buduje pozytywny wizerunek w oczach klientów.
  7. Tworzenie treści do płatnej kampanii, kiedy chcesz zainwestować w reklamę na Facebooku czy Instagramie.
  8. A jeżeli Twoja marka nie ma jeszcze profili w social mediach, chętnie je za Ciebie założymy!
wirtualna asystentka nieruchomości zadania social media

Wpisy blogowe

  1. Chcesz przyciągnąć potencjalnych klientów na Twoją stronę www? Tworzenie wpisów blogowych to świetny pomysł!
  2. Lubisz pisać, ale męczy Cię szukanie tematów? Przygotujemy listę pomysłów na angażujące treści za Ciebie.
  3. Poprawki istniejących treści pod kątem SEO zwiększy widoczność Twojej strony w wynikach wyszukiwania i przyciągnie nowe osoby.
  4. Reusing wpisów blogowych, bo dlaczego nie oszczędzić czasu i zwiększyć zasięgu dobrej treści?
wirtualna asystentka nieruchomości wpisy blogowe

Zadania związane ze stroną internetową

  1. Teksty na stronę www. Jeżeli chcesz odświeżyć stronę, chętnie pomogę Ci w napisaniu treści.
  2. Teksty na landing page, szczególnie, kiedy prowadzisz sprzedaż inwestycji deweloperskiej.
  3. Publikacja wpisów w WordPressie, żeby nie musiała tracić na to czasu.

Newslettery

  1. Planowanie tematów newsletterów – koniec z problemem „nie wiem, o czym napisać”.
  2. Pisanie newsletterów i atrakcyjnych maili promocyjnych – pozwól być swoim subskrybentom na bieżąco z nowinami i zamieniaj odbiorców w klientów.
  3. Monitorowanie wyników newslettera, żeby być na bieżąco z wynikami.

Youtube

  1. Opisy do filmów na Youtubie – oddeleguj to, żeby mieć pewność, że Twój najnowszy film na Youtubie jest odpowiednio wypozycjonowany.
  2. Montaż prostych filmów na Youtube – usuniemy niepotrzebne przerwy, dodamy muzykę i napisy!
  3. Plan tematów na publikację – chętnie go za Ciebie przygotujemy 🙂

Google Moja Firma

  1. Stała aktualizacja wizytówki tak, żebyś nie musiała pamiętać, czy nie trzeba niczego zmieniać.
  2. Wprowadzenie i aktualizacja swoich ofert nieruchomości, bo dlaczego nie skorzystać z dodatkowego kanału promocji?
  3. Propozycja tematów na posty. Posty to świetny sposób na pozycjonowanie lokalne.
  4. Tworzenie i publikacja postów, jeżeli zależy Ci na lokalnych klientach.

Project managment

Masz pomysł na nową usługę, produkt cyfrowy albo potrzebujesz skoordynować uzyskanie wielu dokumentów? Pozwól się w tym wyręczyć i oszczędź czas.

Procedury

Gdyby nie procedury, nie napisałabym tego wpisu 🙂 Procedury i ułożone procesy to Twój najlepszy przyjaciel, jeżeli chcesz zarabiać więcej, ale nie kosztem czasu dla siebie czy dla rodziny.

Skoro jesteś dobra we wszystkim, to jesteś dobra w niczym

Uff, sporo tego! Mogła nawet nasunąć Ci się myśl – jeżeli tymi zadaniami zajmuje się 1 osoba, to pewnie wszystkie są przeciętnie. Nic bardziej mylnego! Wspierają mnie 2 asystentki, które specjalizują się w różnych zadaniach. Możesz być pewna, że Twoje zadanie będzie wykonane jak należy!

2 główne zmiany, jakie odczujesz po zatrudnieniu wirtualnej asystentki nieruchomości

Oszczędność czasu

Pomyśl tylko, ile godzin zyskasz, gdy te wszystkie drobne, ale ważne zadania będą w dobrych rękach. Wirtualna asystentka = zaklęcie na oszczędność czasu. Pozwól nam czarować! A Ty w tym czasie zamykaj więcej transakcji albo wyjedź na zasłużone wakacje.

Profesjonalizm i organizacja

Twoja praca z klientem jest Twoją wizytówką. Spotkania sprzedażowe, wizyty u notariusza, przekazanie mieszkania – nie zastąpię Cię w tych zadaniach. Ty jesteś twarzą swojej firmy, a ja Twoim wsparciem, które działa na zapleczu Twojego biznesu.

Powszechne błędne przekonania na temat wirtualnych asystentek nieruchomości

Wirtualna asystentka to nie sekretarka

Wirtualna asystentka to prawdziwe wsparcie, z głową pełną pomysłów, ale też po wielu kursach. Jeżeli potrzebujesz osoby od odbierania telefonów, to zły adres 🙂

Wirtualna asystentka nie poprowadzi za Ciebie firmy

Wirtualna asystentka może przewodzić w pracy administracyjnej, marketingowej czy projektowej, ale Ty pozostajesz kapitanem statku, czyli swojej firmy. Ty podejmujesz decyzję i wyznaczasz kierunek rozwoju biznesu.


Wyobraź sobie wolniejsze poranki, efektywniejszą pracę i więcej czasu dla rodziny. To wszystko jest na wyciągnięcie ręki! Oddeleguj pierwsze zadania, a obiecuję Ci, że poczujesz różnicę.