Twoje dni pracy są coraz dłuższe, a lista zadań nieubłaganie rośnie? Wyobraź sobie, że pewnego dnia Twoja cała papierkowa robota ginie, dokumenty do sprzedaży mieszkania są już u notariusza, a Twój plan postów wypełniają angażujące treści. Brzmi jak sen? Dzięki wirtualnej asystentce nieruchomości to możliwe! Sprawdź, jakie zadania możesz oddelegować, żeby cieszyć się czasem wolnym, a nawet wzrostem zarobków!
Spis treści
Krótkie wyjaśnienie, kim jest wirtualna asystentka nieruchomości
Wirtualna asystentka nieruchomości to wirtualna asystentka, która pomaga specjalistom w branży nieruchomości. Dzięki temu agenci, zarządcy, home stagerki czy inwestorzy mogą skupić się na tym, co lubią i robią najlepiej.
Zadania, które możesz powierzyć wirtualnej asystentce
Wirtualna asystentka nieruchomości jest jak szwajcarski scyzoryk – zadzwoni do urzędu, żeby przyśpieszyć wydanie tego kluczowego zaświadczenia, a później napisze newsletter do Twoich odbiorców. A co konkretnie możesz oddelegować wirtualnej asystentce?
Zadania administracyjne
- Efektywne zarządzanie Twoją skrzynką mailową pozwala na utrzymanie porządku i priorytetowania komunikacji, co zwiększa Twoją efektywność pracy, bo nie musisz rozpraszać się mało ważnymi mailami.
- Wyszukiwanie i zlecanie pracy podwykonawcom – wyobraź sobie, że dom, który właśnie przyjęłaś, wymaga małego remontu. Czy zebranie listy polecanych ekip wraz z ich wycenami nie ułatwiłoby Ci pracy?
- Koordynacja pracy z fotografem, home stagerką czy geodetą oszczędza Twój czas, umożliwiając skupienie się na innych ważnych aspektach Twojej pracy.
- Przygotowywanie wniosków o zaświadczenia – koniec z papierkową robotą, która zabiera czas!
- Kontakt z urzędami w sprawie zaświadczeń – zanim się obejrzałaś, jest już 19:00? Spokojnie, załatwimy to za Ciebie rano 🙂
- Przygotowywanie umów, raportów, protokołów zdawczo-odbiorczych, czyli wszystkich pobocznych dokumentów, które przydadzą się podczas transakcji.
- Pomoc w rekrutacji nowych agentów, kiedy chcesz skalować biuro, każda pomoc jest na wagę złota.
- Comiesięczne kompletowanie faktur dla księgowej – 10. coraz bliżej, a Ty masz prezentację przez cały dzień? Zajmiemy się tym!
- Wystawianie faktur sprzedażowych. Chyba że nie chcesz oddawać tego przyjemnego zadania, to rozumiem 🙂
- Prowadzenie budżetu firmowego – masz wrażenie, że wydatki niebezpiecznie się rozrosły? Zróbmy 1. krok ⭢ budżet.
- Szukanie sposobów na oszczędności wydatków firmowych, żeby wydatki nie rosły tak szybko jak przychody.
Zadania związane z ofertami
- Sprawdzanie cen ofertowych i transakcyjnych nieruchomości , bo czy nie będzie ułatwieniem, kiedy otrzymasz tylko raport, bez spędzonych nad tym 2 godzin?
- Opisy do ofert – w pełni rozumiem, że może to nie jest Twoja ulubiona czynność w tej pracy 🙂
- Rzuty do ogłoszeń to może być Twój wyróżnik wśród innych ofert na konkurencyjnym rynku.
- Obsługa Asari, Esti – daj nam znać, która oferta znika z rynku, a my zajmiemy się resztą.
- Zarządzanie dokumentami potrzebnymi do transakcji. Wyobraź sobie, że wszystko masz już gotowe 3 dni przed wizytą u notariusza? Czy świat nie będzie piękniejszy? 🙂
- Publikacja ofert na stronie internetowej. Jeżeli robisz to ręcznie, pozwól, że odzyskamy dla Ciebie przynajmniej 2 godziny w miesiącu.
Zadania związane z obsługą klienta
- Wyszukiwanie ofert dla klientów poszukujących, żeby oszczędzić Twój czas na prezentacje i spotkania z klientami.
- Odpowiadanie na zapytania z portali nieruchomościowych – przecież nie musisz robić wszystkiego sama.
- Wysyłanie ofert do klientów poszukujących – szybszy kontakt z klientami = szybsza transakcja (oby!).
- Tworzenie raportów zainteresowania ofertą dla klientów sprzedających czy wynajmujących. W ten sposób pokażesz im, że trzymasz rękę na pulsie.
- Zbieranie od klientów feedbacku, opinii, referencji. Chyba, że wolisz robić to sama 🙂
- Research i wysyłka prezentów dla klientów po transakcji – warto dać się zapamiętać, prawda?
Social media
- Opracowanie kalendarza publikacji treści, żeby Twoje profile przyciągały ciekawymi treściami.
- Tworzenie angażujących postów do mediów społecznościowych (Facebook, Instagram, LinkedIn). Koniec z godzinami nad pustą kartką papieru!
- Montaż rolek – do nagrywania się przyzwyczaiłaś, ale od montażu jesteś chora? Zajmiemy się tym!
- Publikacja stories, w razie jakbyś rano miała ważniejsze rzeczy do zrobienia, a chcesz być na bieżąco z Twoimi odbiorcami.
- Analiza i raportowanie wyników publikacji, żebyś wiedziała, czy treści przybliżają Cię do osiągnięcia celu.
- Szybkie i empatyczne odpowiadanie na wiadomości czy komentarze wzmacniają Twoją obecność online i buduje pozytywny wizerunek w oczach klientów.
- Tworzenie treści do płatnej kampanii, kiedy chcesz zainwestować w reklamę na Facebooku czy Instagramie.
- A jeżeli Twoja marka nie ma jeszcze profili w social mediach, chętnie je za Ciebie założymy!
Wpisy blogowe
- Chcesz przyciągnąć potencjalnych klientów na Twoją stronę www? Tworzenie wpisów blogowych to świetny pomysł!
- Lubisz pisać, ale męczy Cię szukanie tematów? Przygotujemy listę pomysłów na angażujące treści za Ciebie.
- Poprawki istniejących treści pod kątem SEO zwiększy widoczność Twojej strony w wynikach wyszukiwania i przyciągnie nowe osoby.
- Reusing wpisów blogowych, bo dlaczego nie oszczędzić czasu i zwiększyć zasięgu dobrej treści?
Zadania związane ze stroną internetową
- Teksty na stronę www. Jeżeli chcesz odświeżyć stronę, chętnie pomogę Ci w napisaniu treści.
- Teksty na landing page, szczególnie, kiedy prowadzisz sprzedaż inwestycji deweloperskiej.
- Publikacja wpisów w WordPressie, żeby nie musiała tracić na to czasu.
Newslettery
- Planowanie tematów newsletterów – koniec z problemem „nie wiem, o czym napisać”.
- Pisanie newsletterów i atrakcyjnych maili promocyjnych – pozwól być swoim subskrybentom na bieżąco z nowinami i zamieniaj odbiorców w klientów.
- Monitorowanie wyników newslettera, żeby być na bieżąco z wynikami.
Youtube
- Opisy do filmów na Youtubie – oddeleguj to, żeby mieć pewność, że Twój najnowszy film na Youtubie jest odpowiednio wypozycjonowany.
- Montaż prostych filmów na Youtube – usuniemy niepotrzebne przerwy, dodamy muzykę i napisy!
- Plan tematów na publikację – chętnie go za Ciebie przygotujemy 🙂
Google Moja Firma
- Stała aktualizacja wizytówki tak, żebyś nie musiała pamiętać, czy nie trzeba niczego zmieniać.
- Wprowadzenie i aktualizacja swoich ofert nieruchomości, bo dlaczego nie skorzystać z dodatkowego kanału promocji?
- Propozycja tematów na posty. Posty to świetny sposób na pozycjonowanie lokalne.
- Tworzenie i publikacja postów, jeżeli zależy Ci na lokalnych klientach.
Project managment
Masz pomysł na nową usługę, produkt cyfrowy albo potrzebujesz skoordynować uzyskanie wielu dokumentów? Pozwól się w tym wyręczyć i oszczędź czas.
Procedury
Gdyby nie procedury, nie napisałabym tego wpisu 🙂 Procedury i ułożone procesy to Twój najlepszy przyjaciel, jeżeli chcesz zarabiać więcej, ale nie kosztem czasu dla siebie czy dla rodziny.
Skoro jesteś dobra we wszystkim, to jesteś dobra w niczym
Uff, sporo tego! Mogła nawet nasunąć Ci się myśl – jeżeli tymi zadaniami zajmuje się 1 osoba, to pewnie wszystkie są przeciętnie. Nic bardziej mylnego! Wspierają mnie 2 asystentki, które specjalizują się w różnych zadaniach. Możesz być pewna, że Twoje zadanie będzie wykonane jak należy!
2 główne zmiany, jakie odczujesz po zatrudnieniu wirtualnej asystentki nieruchomości
Oszczędność czasu
Pomyśl tylko, ile godzin zyskasz, gdy te wszystkie drobne, ale ważne zadania będą w dobrych rękach. Wirtualna asystentka = zaklęcie na oszczędność czasu. Pozwól nam czarować! A Ty w tym czasie zamykaj więcej transakcji albo wyjedź na zasłużone wakacje.
Profesjonalizm i organizacja
Twoja praca z klientem jest Twoją wizytówką. Spotkania sprzedażowe, wizyty u notariusza, przekazanie mieszkania – nie zastąpię Cię w tych zadaniach. Ty jesteś twarzą swojej firmy, a ja Twoim wsparciem, które działa na zapleczu Twojego biznesu.
Powszechne błędne przekonania na temat wirtualnych asystentek nieruchomości
Wirtualna asystentka to nie sekretarka
Wirtualna asystentka to prawdziwe wsparcie, z głową pełną pomysłów, ale też po wielu kursach. Jeżeli potrzebujesz osoby od odbierania telefonów, to zły adres 🙂
Wirtualna asystentka nie poprowadzi za Ciebie firmy
Wirtualna asystentka może przewodzić w pracy administracyjnej, marketingowej czy projektowej, ale Ty pozostajesz kapitanem statku, czyli swojej firmy. Ty podejmujesz decyzję i wyznaczasz kierunek rozwoju biznesu.
Wyobraź sobie wolniejsze poranki, efektywniejszą pracę i więcej czasu dla rodziny. To wszystko jest na wyciągnięcie ręki! Oddeleguj pierwsze zadania, a obiecuję Ci, że poczujesz różnicę.